Monday, November 12, 2007

Mälkude suguvõsa

Minu ema Õilme on Mälkude suguvõsast, Lümandast, Koovi külast. Kirjalikest allikatest on teada esimesed esivanemad selles peres aastast 1650, Rixo Rein, kes tõenäoliselt elas Riksu külas ja pidas mõisas piimamehe ametit.
Sellest mehest alates on teada meie perekonna ajalugu rohkemal või vähemal määral ja meie pere suur õnn on see, et Kanadas sugulane Kiili Ain suguvõsa ajaloo uurimisega aktiivselt tegeleb. Tema kaudu ja muidugi ka Saaremaa Muuseumi toimetiste kaudu saame päris hea ülevaate Mälkude suguvõsast. Saaremaa Muuseum on Mälkudest huvitatud just minu vanaonust kirjaniku August Mälgu pärast.
Mälkude sugupuud kuni Vähiku Toomas juniorini saab vaadata SIIN.

2 comments:

Karol said...

Tere, Õilmega seoses meenusid mul mõned mälupildid. Viibisin lapsena suvel sageli maal ja kui Õilme oli Vähikus käimas astus ta ikka Sulult ka läbi. Nad said minu vanaema Sulu Helgaga vist päris hästi läbi, sest vanaema ikka kevadel rääkis, et suvel tuleb Õilme jne. Vanaemal oli Õilmega lisaks vikati diil. Ma ei mäleta kas Õilme hoidis vikatit meil või laenas vanaema käest, igatahes nad käiasid vikati jälle teravaks, kui vajadus tekkis, seejarel luisuga üle ja Õilme niitis Vähiku hoovi puhtaks. Meil Sulul keset hoovi suur kaev ja vahest nad istusid seal kaevul, rääkisid teineteisele uudiseid ja ajasid niisama juttu. Sellised mälestused. Tervitab Karol, Sulu keti üks lüli :)

Karuema said...

Oi kui vahva, Karol, et leidsid tee mu suguvõsa blogisse:) teen sinu meenutusest kohe eraldi sissekande, see on nii vahva:)
kohtumiseni Saaremaal. Ja kirjuta ikka veel ja pinni emalt ka mälestusi ja pane mulle siia kirja.Sel kõigel on täna juba kulla väärtus, sest inimesed on kahjuks ajalised...